9 september 2011

Ronde van de Bergpolder

foto: fotokoos


Ronde
Helaas is mijn huidige website nog aan het verhuizen dus moet ik hier mijn ei maar kwijt. Ronde van de Bergpolder waar het meer leek op een ovaal, inschrijven in de kerk en voetbaltoeters langs de kant. Toch probeert Rotterdam er altijd iets meer van te maken en dat was wel gelukt. Met Peter Winnen en wat plaatselijke artiesten kom je al een heel eind. Het publiek moest er alleen nog meer in getalen zijn. Iedereen zat waarschijnlijk binnen aan zijn Xbox te friemelen.

Kerkdienst
Rugnummers ophalen in een kerk was al een gebeurtenis op zich waar Peter Winnen zijn 'kerkkoffie' stond te nuttigen. Kitty zat achter de rugnummerbalie, de vrouw van FOTOKoos riep mijn naam "Peter, hier moet je zijn!" Ook P. Winnen keek en toen knikten de naamsgenoten elkaar aan. Top! ik werd herkend! Later ging mijn dochter zijn krabbel halen voor haar handtekeningen boekje. Het was lang geleden dat ik weer in de kerk kwam. De kerk was omgetoverd in een permanence en kleedhok in de parochie waar ik mijn benen maar insmeerde. Normaal komt hier de hosti doorheen dacht ik, een De mol renner trekt ook zijn kleding uit. "Nu maar hopen dat de dominee niet langs komt" dacht ik. Ik loop weer naar buiten en mijn fiets staat er nog. Je weet maar nooit tegenwoordig, misschien dat het scheelt dat er een zegen over heen is gegaan. In ieder geval is de regen weg!


Regen
Je zou inderdaad denken dat er een god bestaat vandaag, Heel de dag plensen en ik stap de kerk binnen en het houdt op. Na afloop zitten we in de auto en het plenst. De koers ging best lekker en was niet echt zwaar vergeleken met Dordrecht. Er was een hoop gedrang in de bochten van renners dat was het enige. Ben zelf nog een keer een ronde weggesprongen in ronde 6. In de sprint zat ik opgesloten en moest zelfs in de remmen knijpen. Jammer, want er had meer ingezeten dan 27e. Ik stapte na de koers af en was totaal niet moe. Zou het aan mijn nieuwe sport-dieet liggen? Zou best kunnen, het tekort aan energie dat was er nu niet. Je kan op dure fietsen rijden maar naar voeding kijken is toch ook belangrijk. U are what U eat!

Weer een wedstrijd op de goede weg!


2 opmerkingen:

Simone zei

Leuk! Heerlijk om te lezen en te herkennen. En dank voor de eer dat ik je blog mag "sieren" met een shot van mijn zijde. Helaas zal ik Krimpen moeten overslaan (weet niet of je gaat), maar zie je vast gauw nog een keer voor het einde seizoen?
gr Simone

Door Peter Groenendijk zei

Is goed! Mijn seizoen eindigt nooit want....er komt een crossseizoen aan! Krimpen rij ik ook!