24 september 2011

MTB en Cyclocrossen

foto: J.Gorritsen


Foto: Remy Groenendijk
MTB Leuk?

MTB BENELUX KAMP in Zoetermeer dat leek me wel wat. Een paar keer trainen voor deze wedstrijd moest te doen zijn en dan vandaag meerijden op dit parcours om 9.15 uur. Ik had me daar een beetje op verkeken want het MTB parcours in Bergschenhoek is veel lichter en daar had ik getraind deze week. Hier in Z'meer lagen afdalingen van meer dan bijna 90 graden en erg diep. Nou, dat zag ik dus bij het inrijden al met die bordjes 'Danger' en dacht "Dat wordt niets vandaag".

MTBKoers

Ik reed naar de start bij Snowdome en Kitty kwam gelijk naar me toe want die verbleef er twee dagen lang. (vrouw FOTOKOOS) Het startschot ging en ik reed achteraan de meute die bestond uit amateurs/sportklasse , het merendeel was in de 20. Goed, na een paar slippartijen, plaatjes scheef, zadel gezakt was ik eindelijk weer bij de finisch na 4,5 km, want zolang was het parcours. KittyKOOS maakte een foto van mij en die zou ik per mail krijgen. Ik melde me af en reed richting de auto. Mijn naam werd door de jury nog even omgeroepen 'dat ik naar Gouda ging om een veldrit te rijden'. Hoe wist die KNWUman het? Een illusie en € 10. -armer (startgeld betalen bij inschrijving) reed ik naar huis om snel boutjes van mijn plaatjes van de MTB schoenen te halen en dan direct op de fiets naar de veldritcomp in Gouda.


Veldritcomp Gouda

Aangekomen in clubhuis Gouda, is het vergeleken met MTB Z'meer een kale bedoeling, Geen muziek, bus, alleen een speaker die 'test123' roept. De linten zie ik wel van de veldrit en ook dit is anders, het is vlak in vergelijking met Z'meer. Het is een makkelijk rijdbaar parcours met één hindernis erin. Ik haal mijn nummer, het is nr 13 dus dat kan niet op vandaag. Ik verken de ronde en zie Edwin, Kees en Vincent en Ronald al rijden. Verder zie ik nog meer bekende gezichten uit het criteriumseizoen. Ik start, kan niet goed in de pedalen komen en dat kost me een kleine 10 plekken om het veld in te schieten. Toch vergaat me 100% beter dan in Z'meer. Ik loop al gelijk weer een paar renners in en lig 15e en dat blijft zo. Een redelijk resultaat voor een eerste veldrit. Een veldrit die niet moeilijk te berijden was. Het was 21 graden en er was geen bagger, de fiets kon zo weer opgeborgen worden zo schoon was hij nog. Volgende week wat meer trainen op techniek en opstarten. En in het weekend 2 veldritten, Bij Ahoy de veldcomp en in Dordrecht de A. Morgen even geen wedstrijd maar lekker toeren in de duinen. De dames gaan naar Tinadag in Duinrell, ik rij mee en zo rij ik dan terug door de duinen.

Groetz Peter Groenendijk










Geen opmerkingen: