11 september 2011

Het riekt naar Crossen

Shit man
Inderdaad, ik ben al weer een tijdje bezig met de voorbereidingen van het crossseizoen. In augustus in Limburg al wat MTB routes gereden, hardlopen en vandaag weer op de MTB. Je merkt dan dat je dan in een weinig aantal km's veel kan doen. Ik had voor 12 km crosstraining iets meer als een uur nodig. Het gaat nu nog hoofdzakelijk om de techniek weer onder de knie te krijgen. Aangezien ik het hele jaar door turnoefeningen doe blijven mijn spieren soepel.
Wat me ook opvalt, elke keer in Zuid- Holland ligt 'hondeschijt' waar ik mijn crosstraining doe. In Limburg is dat stukken minder! Vandaag had ik weer een kwak aan mijn schenen hangen. Smerig! Ruim je zooi op!

Vergane glorie
24 september begint de regiocomp weer en ook ik zal er denk weer aan mee doen. Verleden jaar de kat uit de boom gekeken en een paar keer meegedaan voor de leut, maar probeerde het beste eruit te halen. Ik had ook nog een gekneusde rib, dus dat valt niet mee. Ooit was ik 2e op het DK Zuid-Holland maar toen was ik 15 . Of ik dat nivo nog ga halen weet ik niet maar je weet het nooit. Ik deed het toen met mindere middelen. Een loodzware fiets en weinig wedstrijden in de buurt. Meestal reed ik ze in Brabant tussen de bietenvelden als mijn broer tijd had om met de auto te gaan. Mijn ouders hadden geen auto.. Het zou dus nu makkelijker moeten zijn om meer in het wedstrijdritme te komen.

Heden

Na dit wegseizoen heb ik een hogere lat voor het aankomend crossseizoen. Ik heb meer inhoud, kracht en meer inzicht. Het blijft natuurlijk een kwestie van vooraan zitten in het begin anders ben je gezien. Eigenlijk is het beste om alleen maar KNWU koersen te gaan rijden daar wordt je sterker van. Daar ben ik nog niet helemaal uit in de planning. De Fiets is kwa gewicht er ook beter op geworden en is 8 kg ipv 10! Succes iedereen en 'beware for dogshit'.

Peter Groenendijk.







Geen opmerkingen: