4 september 2011

Na regen komt zonneschijn...koersen!

Weer onblog


Vanwege een verhuizing van mijn blog ben ik genoodzaakt om op mijn oude blog van Blogger te schrijven. De verhuizing duurt me een beetje te lang en mijn hoofd loopt over en krijg afkickneigingen. Terzake dus:




Koersen 
Veel koersen en zomoco's en zoavco's gereden met de Elites waar ik goed reed. Ook in veel regen maar de laatste koers in Dordrecht was een toppertje kwa weer, kwa uitslag iets minder. Ik heb er de snelste ronde gereden uit mijn korte comeback 1.0 van dit jaar, n.m 45 km/h met een topsnelheid van pieken 59,1 km/h! De temperatuur was 28 graden.


Start en koers
Ik stond redelijk vooraan maar kwam niet in de pedalen en zat gelijk wat naar achteren. Toch kon ik redelijk meekomen in dit snelle rondje. Ik kreeg helaas een energiedip en zakte meer naar achteren in de laatste rondes, moest lossen en werd 65e van de 90 man.Ik ga me dus meer toeleggen op de glucose-huishouding tijdens een wedstrijd want ik heb hier meer last van dat ik halverwege koers een energiedip krijg. Gelukkig heb ik oud Belgisch trainingsboek van rudy van Gijsel die voedingstips geeft uit mijn wielerjeugd. Thee met glucose in de bidon...goed voor de 'poulain'..met een scheutje alcohol. Dat laatste vind ik wel wat vreemd..


Groet Peter Groenendijk

Geen opmerkingen: