15 september 2011

Ronde Krimpen a/d IJssel

foto Simone Urich
Op de fiets

Deze ronde had ik in gedachten om op de fiets te gaan ivm de spits en ik was gelijk losgereden.
Ik had hoge verwachtingen want gisteren bij de Spartaan voelde de benen goed want daar knalde ik gelijk weg bij de start. Toen ging het regenen en ik kneep in de remmen, kortste ronde van dit jaar. Om precies te zijn 1 , maar goed dat ging ik dus inhalen deze dag naar Krimpen. Het is vanuit mijn woonplaats 20 km fietsen dus dat is te doen. Onderweg zag ik al de files en had er al schrik in. De dames zouden later komen als ze hadden gegeten. Aangekomen aldaar in de sporthal ziet het er niet echt feestelijk uit, maar Kitty en Koos zitten aan de inschrijftafel en die maken het zichzelf makkelijk en maken er een feestje van met een oefende marimbaband op de achtergrond.


De 4 biggetjes

Ik was ruim op tijd en besloot maar de ronde een beetje te verkennen. Een ronde die niet helemaal mijn ding was, dat zag ik al, met een hoop wind en versmallingen en als toetje een hobbelige klinkerweg naar de finisch. Ondertussen waren de twitteraars al herkend. Simone waar ik ook mee twitter, daar kon ik mijn jasje even afgeven. Ze maakte gelijk van ons 4 een groepsfoto. Willem Hus is in het 'echt' veel stiller dan op twitter dat valt me wel op ;-). De start ging plaats vinden en we worden als vee even opgedreven in een hok van hekken. Ik maak nog even een knorgeluid en sfeer zit erin.

De koers

De eerste ronde gaat het gelijk hard wat wel vaker voorkomt. Ik merkte het al, mijn zitvlak deed nog zeer van de afgelopen dagen, het zat niet goed. Kon niet goed aanzetten en zakte verder naar achteren. Ook gingen er drie kale mannen weer als een gek te keer van voren, waarvan er één kale er vandoor ging. Ik had mijn eigen plan getrokken, deze koers uitrijden en veilig thuiskomen. Ik kreeg een ronde aan mijn kont, aan mijn zere kont kan je beter zeggen. want ik had wel even afgezien. Ik was in de mongolenwaaier terecht gekomen maar harde kilometers had ik wel gemaakt.

Na afloop
Maar.. Door mijn nieuwe voedingswijze totaal niet moe na afloop! Ik had zo nog naar huis kunnen rijden. Als ik naar die afgetrapte bekkies keek dan was ik niet zo diep gegaan geloof ik als de anderen. Even de uitslag horen ...37e! wauw (cynisch)
Maar ja, ik kon ook niet anders met een blaar... Zaterdag hoop ik beter in het zadel te zitten in de Ronde v Ottoland. Tussendoor wat crosstrainingen .... Na afloop nog even wat met de twitteraars onderling gekletst en mijn meiden zoeken want die kon ik niet meer vinden. Na een kwartiertje rondrijden stonden ze op een andere parkeerplek. Het was weer een drukke dag.
Bij thuiskomst nog even een salade met opgewarmde aardappels naar binnen werken en de foto's van Simone bekijken. (zie boven)

Groet Peter Groenendijk






Geen opmerkingen: