4 april 2007

Hokje 'huisman' bestaat niet

Na enig gesurf en koffiegeleuter kwam ik deze lotgenoot tegen.

Het hokje 'huisman' bestaat niet

We delen constant mensen in hokjes in op basis van onze ervaringen. Man met stropdas in een BMW: vast een verkoper in een leasebak, ik ga wel aan de kant. Oude vrouw bij de kassa: gaat vast afrekenen met al het kleingeld dat ze kan vinden in plaats van te pinnen, ik neem de andere rij. Drie jongens op scooters: vast een stelletje aso’s die ruzie zoeken, ik loop wel om. Man die thuis overdag de telefoon opneemt: zal wel een snipperdag hebben genomen. We doen het allemaal, ik ook. En soms zitten we er volledig naast.

Ergens in de loop van de ochtend gaat de telefoon. ‘Anonieme beller’ zegt het display; ik neem op en noem mijn naam. Er is een fractie vertraging in de reactie en ik weet al hoe laat het is. Tenslotte heb ik in een ver en grijs verleden zelf Call Center systemen verkocht en ik weet dat dit de tijd is die het systeem nodig heeft om me door te sluizen naar de eerstvolgende beschikbare ‘agent’. Weer zo’n pukkelkop die voor een hongerloontje tig gesprekken per uur moet voeren.

'Goedemorgen meneer Joël, u spreekt met Simon Sukkel van Kloothommel Marketing, is mevrouw Joël aanwezig?'
'Nee, die is aan het werk, mag ik vragen waar het over gaat?', antwoord ik.
Pukkelkop lepelt het standaard antwoord op dat op zijn scherm staat, geeft aan dat hij toch echt persoonlijk de vrouw des huizes wil spreken en vraagt op welk tijdstip hij mijn wederhelft het beste kan bereiken. Na enig aandringen van mijn kant geeft hij aan dat het om een aanbieding van huishoudelijke aard gaat. Ik probeer duidelijk te maken dat ik daarover ga, maar Pukkelkop gelooft er geen drol van. Een man die gaat over het huishouden, yeah right.

Als ik het gesprek geïrriteerd afkap realiseer ik me dat de computer van Kloothommel Marketing BV mij zojuist op de lijst heeft gezet om een week later te worden teruggebeld. Het hokje 'huisman' komt nog niet voor in de scripts van de Call Centers. Voor één keer zou ik het niet erg vinden als ze me in een hokje zouden plaatsen; maar laat het dan wel de juiste zijn.


Door Bram Joël.



Ik vond dit stukje op deze site


En ik maar denken dat het steeds een stalker was die achter mijn vriendin aan zat.

Groetjes van Theo Thuisman Parttime Huisman

Geen opmerkingen: